
În contextul creșterii prețurilor ouălor, tot mai mulți europeni își cresc propriile găini, o activitate ce, odată specifică mediului rural, devine din ce în ce mai populară în orașe. Aceasta nu se datorează doar factorilor economici, ci și ca reacție la criza alimentară în creștere.
De exemplu, în Belgia, prețul ouălor a crescut cu 50% în ultimele 12 luni, determinând tot mai mulți cetățeni să își amenajeze cotețe în curte. Horia Cardoș, CEO al Agroland Business System, a menționat într-o emisiune ZF Live că
„O doamnă din Bruxelles mi-a spus că există o adevărată nebunie cu găinile. Au început să aducă păsări în magazine, iar oamenii le cumpără imediat.”
În ciuda faptului că Belgia a înregistrat un record de 11 milioane de găini ouătoare, cererea pentru ouă rămâne mai mare decât oferta. În Uniunea Europeană, prețul ouălor a crescut, în medie, cu 25% în ultimul an, iar țările cu cele mai mari prețuri sunt Grecia, Luxemburg și Austria.
În Statele Unite, presiunea este și mai mare, cu un preț al ouălor care a depășit 500 de euro/100 kg, aproape dublu față de media europeană. În fața acestei situații, unele supermarketuri americane au început să raționalizeze vânzările, limitând achizițiile la un singur cofraj pe client.
Astfel, în contextul unei creșteri continue a prețurilor, găina devine o resursă tot mai valoroasă. Oamenii nu doar că economisesc, dar și se adaptează într-un mod practic și eficient la noile condiții alimentare.
Partajează acest conținut: