
Consiliul Concurenței a autorizat, cu anumite condiții, preluarea Profi Rom Food S.R.L. de către Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image).
Această tranzacție, ce reprezintă cea mai mare din domeniul comerțului alimentar din România, vine cu obligații menite să asigure o concurență sănătoasă pe piață.
Într-o declarație, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a subliniat importanța menținerii unui mediu concurențial puternic, având în vedere prețurile actuale, care sunt printre cele mai mici din Uniunea Europeană, în ciuda creșterilor inflaționiste. Mega Image trebuie să implementeze angajamente structurale și comportamentale care să răspundă preocupărilor legate de furnizori și de comerțul cu amănuntul de produse alimentare.
Angajamentele Mega Image
Mega Image se angajează să stabilească reguli clare pentru listarea și delistarea furnizorilor, indiferent de natura produselor comercializate. Printre acestea se regăsește o procedură care asigură transparența în condițiile de acces la rețelele Mega Image și Profi. Compania va oferi, de asemenea, o estimare a volumelor preconizate de achiziție pentru următoarele 12 luni, pentru a permite furnizorilor să-și ajusteze strategiile comerciale.
Pentru furnizorii care contribuie cu mai mult de 20% din cifra de afaceri a rețelelor, Mega Image va introduce măsuri suplimentare de protecție. Acestea vor include o interdicție de delistare în anumite condiții clar stipulate, valabile timp de 2 sau 3 ani, în funcție de proporția livrărilor.
Cesiune de magazine și accesibilitate
Mega Image va ceda 87 de magazine din 44 de localități unde activitățile Mega Image și Profi se suprapun. Această măsură are scopul de a preveni diminuarea opțiunilor pentru consumatori. De asemenea, compania va asigura acces nerestricționat pentru orice parte interesată care dorește să închirieze sau să achiziționeze spații comerciale disponibile.
Monitorizarea și conformitatea
Pentru a asigura respectarea compunerii angajamentelor comportamentale, Mega Image va desemna un mandatar responsabil cu monitorizarea acestora. Consiliul Concurenței va primi rapoarte periodice cu privire la implementarea acestora.
Neîndeplinirea obligațiilor impuse poate atrage sancțiuni severe, inclusiv amenzi de până la 10% din cifra de afaceri totală realizată în anul anterior. Astfel, aceste măsuri sunt menite să protejeze nu doar furnizorii, ci și consumatorii, asigurând un climat de concurență corect.
Partajează acest conținut: